Vrouwen bloot, handel dood! Helpen acties?

“Het is zoooo rustig, dat kan toch niet”. Bijna geen mails, bijna geen telefoontjes. Oké het is voor ons best eens lekker, voor heel even, maar ‘t voelt niet goed!

De aandelen schommelen, ze leveren in en krabbelen weer op. De VS heeft een iets positiever beeld laten zien in de huizenmarkt, maar het houdt maar niet op!

Ik hoor winkeliers in alle branches klagen, ze voelen nu nog een nekslag van de hele crisis. Wat is dat toch vervelend.
Je zou willen dat iedere consument te stimuleren is om geld uit te geven. De vraag is of hij of zij te bewegen is. Ik denk het wel, je moet je onderscheiden, maar dan wel met leuke acties.

Ik zal eens proberen te brainstormen en dan vooral voor de interieurbranche die toch vaak weinig binding heeft met de klant, omdat zij slechts één keer per 6-7 jaar kopen:

  • Service bieden aan alle mensen die vorig jaar gekocht hebben; hangt/staat/ bevalt alles nog goed? Nee, er is een scheur in mijn houten vloer ontstaan, zie het niet als klacht maar als moment om weer eens bij de klant thuis te komen.
  • U heeft uw gordijnen nu 5 jaar, heeft u ze al eens gewassen? Durft u dat niet: dat kunnen wij gerust voor u regelen, ik kom morgen bij u langs. Daar komt altijd meer uit en er wordt over gesproken.
  • Koop een serie buitenmeubelen of andere decoraties voor de tuin in! Praxis doet het toch ook? Waarom niet.
  • Verstop met Pasen of Koninginnedag of Hemelvaart of Pinksteren 1000 euro in je winkel, te besteden bij u natuurlijk.
  • Stimuleer de mond tot mond reclame door iets weg te geven bij een klant voor haar vriendin. Een abonnement op Elle Deocration oid.
  • Vier je verjaardag en geef cadeautjes weg voor alle klanten.
  • Zoek samenwerking met de bloemenwinkel of de parfumerie en bedenk samen een leuke actie.
  • Bied vrijblijvend een advies voor het interieur aan: vraag klant met foto’s in de winkel te komen.
  • Zet etalagepoppen met passende trendy mode van een collega in de winkel, ‘fashion meets interior’
  • Etc,etc,etc

Heeft u nog meer ideeën, en praktijk cases, vertel het ons.

(51)

QNE

Terug naar boven